Leczenie Kanałowe Tomaszów Mazowiecki – Al-Dent Stomatologia zapewnia leczenie endodontyczne (potocznie nazywane leczeniem kanałowym) bez bólu, z wykorzystaniem wysokiej jakości sprzętu i często odbywające się w trakcie jednej wizyty.  Umów się na wizytę.

Leczenie kanałowe bez bólu klinika stomatologiczna Al-Dent Tomaszów Mazowiecki

Leczenie kanałowe Tomaszów Mazowiecki - na czym polega leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe, czyli leczenie endodontyczne jest niezbędne, gdy dosięgnie nas nieodwracalne zapalenie miazgi zęba na skutek długiej i nieleczonej próchnicy, martwica lub nawet zgorzel (rozpad gnilny martwej miazgi).

W praktyce leczenie polega na usunięciu miazgi z komory i kanałów korzeniowych zęba, oczyszczeniu tych przestrzeni, a następnie precyzyjnym wypełnieniu specjalnymi materiałami.

Leczenie kanałowe bez bólu Al-Dent Tomaszów Mazowiecki
Leczenie kanałowe bez bólu i na jednej wizycie Al-Dent Tomaszów Mazowiecki

Leczenie kanałowe na jednej wizycie

Ile trwa leczenie kanałowe? Często jeszcze leczenie kanałowe zęba wiąże się z wieloma obawami, np. dotyczącymi liczby wizyt i ich czasu trwania, a sam zabieg bywa stresujący dla pacjenta. W przeszłości proces leczenia kanałowego był długi i ciągnął się przez kilka wizyt. Dzięki korzystaniu z nowoczesnych technologii leczenie kanałowe w naszej klinice Al-Dent to proces bezbolesny i bardzo często wykonywany podczas tylko jednej wizyty.

Leczenie kanałowe Tomaszów Mazowiecki - diagnostyka

Przed rozpoczęciem leczenia kanałowego niezbędne jest wykonanie zdjęcia radiologicznego zęba. Najczęściej korzystamy ze:

• zdjęcia pantomograficznego, czyli dokładnego obrazu, na którym bardzo dobrze widać nie tylko same zęby, ale też wyrostki zębodołowe, szczęki, fragment jamy nosowej oraz fragment zatok szczękowych, czy stawy skroniowo-żuchwowe;
  • zdjęcia punktowego – uwidacznia badany ząb, jego okolice okołowierzchołkową oraz zęby sąsiednie. Jest dokładniejsze od zdjęcia pantomograficznego;
  • rentgenodiagnostyki, która jest bardzo pomocna na każdym etapie leczenie kanałowego. Daje dobrą widoczność zewnętrznych powierzchni i wyrostków zębowych.

Doświadczonemu stomatologowi zdjęcia rentgenowskie pozwalają niejako zajrzeć „do wnętrza” i rozpoznać problem, a także ocenić kanały korzeniowe – również ich liczbę oraz profil. Dzięki temu dentysta dobierze dokładnie taki sposób leczenia, jakiego pacjent potrzebuje.

Leczenie kanalowe Al-Dent Tomaszów Mazowiecki

Leczenie kanałowe zęba - wskazania

Leczenie kanałowe krok po kroku

Jak wygląda leczenie kanałowe? Składa się ono z kilku etapów, które zostały wypisane poniżej.

I etap - diagnoza

Pierwszym etapem jest diagnoza – niezbędna, żeby rozpocząć leczenie. Na tym etapie na pewno padną pytania o ból – częstotliwość, rodzaj, momenty, w których ból się nasila. Bardzo szczegółowy wywiad z pacjentem na tym etapie jest kluczowy. Lekarz przeprowadzi też badanie wewnątrzustne, oglądając i opukując chory ząb. Przeprowadzi również kilka testów:

• test nawiercania – który da odpowiedź na pytanie, czy miazga jest nadal żywa. Podczas nawiercania zębiny żywy ząb reaguje bólem.
  • Test opukiwania – polega na pionowym opukiwaniu zęba. Gdy pacjent zakomunikuje, że go boli, najprawdopodobniej zapalenie objęło już tkanki okolowierzchołkowe.
  • Test termiczny – na tym etapie obserwuje się, jak ząb reaguje na zimno i ciepło (zimno – watka nasączona chlorkiem etylenu, ciepło – rozgrzana gutaperka). Brak reakcji ze strony zęba daje nam komunikat, że miazga  prawdopodobnie obumarła.
  • Diagnostyka radiologiczna.
Na tym etapie ma miejsce także otwarcie zęba, ewentualne założenie koferdamu, usunięcie miazgi z komory i kanałów oraz zmierzenie długości kanałów korzeniowych.

II etap - opracowywanie kanałów korzeniowych

Etap, który pozwala na usunięcie warstwy zębiny wraz ze znajdującymi się w niej bakteriami, które były powodem powstania stanu zapalnego miazgi. Z drugiej strony pozwala na nadanie kanałom kształtu ułatwiającego ich dokładne wypełnienie.

III etap - wypełnianie kanałów korzeniowych

Najpopularniejsza metoda wypełnienia kanałów korzeniowych to ćwieki gutaperkowe. Wykonane są one z naturalnego termoplastycznego polimeru, uzyskiwanego z roślin tropikalnych. Ich rozmiary są dopasowane do narzędzi kanałowych, co pozwala na dokładne dobranie ćwieku do opracowanego kanału. Gdy mamy już ząb wypełniony kanałami korzeniowymi, należy go odbudować tradycyjnym wypełnieniem albo uzupełnieniem protetycznym (np. korona). Następny etap to wykonanie zdjęcia radiologicznego, które daje nam pełny obraz wyników leczenia endodontycznego.

Leczenie kanałowe w ciąży

Kobiety w ciąży mogą leczyć zęby kanałowo. Ostre i nieleczone stany zapalne pochodzenia zębowego mogą być przyczyną m.in. przedwczesnego porodu lub niskiej masy urodzeniowej dziecka. Gdy kobieta jest w ciąży i zaczyna ją boleć ząb, niezależnie od tego, w którym jest tygodniu ciąży, powinna zgłosić się do gabinetu stomatologicznego w celu leczenia lub zlikwidowania źródła bólu. Gdy istnieją ku temu wskazania, można wykonać zdjęcie rentgenowskie. Można także podać znieczulenie. Wszystkie przyszłe mamy, które mają wątpliwości na temat leczenia zębów w ciąży zapraszamy do kontaktu z nami. Odpowiemy na pytania, rozwiejemy wątpliwości.

Leczenie endodontyczne bez bólu Al-Dent Tomaszów Mazowiecki
Al-Dent Tomaszów Mazowiecki - leczenie kanałowe bez bólu

Leczenie kanałowe cena

Ile kosztuje leczenie kanałowe?

Wszystko zależy od zęba, który zostanie poddany leczeniu. Zapraszamy do kontaktu z nami w celu ustalenia całkowitego  kosztu leczenia endodontycznego.